Timeplan

Programbeskrivelser for gruppetrening hos SPREK Fritid Skien

SYKKELKONSEPTER

Sykkel Shape Intervall: Intervallbasert og effektiv sykkeltime for deg som vil komme i bedre form, styrke hjertet og være i god form.

Sykkel Fun: Innendørs sykkeltime for deg som vil holde deg sprek, komme i bedre form og ha det gøy til god musikk og med drivende instruktør.

Sykkel Balance: Den optimale sykkeltimen for deg som er ny til innendørs sykling, trenger en restitusjonsøkt, eller bare ønsker en gjennomtenkt og roligere økt.

Sykkel Sport: Ultimat innendørs sykkel for deg som vil ha den totale treningsopplevelsen, maksimere utbyttet og få en helhetlig og atletisk treningsøkt.

STYRKEKONSEPTER

Styrke & Core: Helhetlig styrketrening med manualer, vektstenger og strikk. Du trener hele kroppen, blir sterkere og får overskudd til både hverdag og trening.

TRX Full Body: Styrketrening med egen kroppsvekt i slynger for hele kroppen med fokus på rygg og bein. Denne timen passer også for deg som er ny til styrketrening.

Tabata Full Body: Styrke – og kondisjonstrening med vektutstyr og stepkasse. Her er timen lagt opp i intervaller og du jobber på tid. Effektivt og helesmart.

SKILL-KONSEPTER

Skill Run: Kondisjonstrening på tredemølle som trener hjertet og utholdenheten. Timene er intervallbasert, og vi leker med stigning, fart og arbeidsperioder.

Skill Walk: Kondisjonstrening på tredemølle som utfordrer hjertet og utholdenheten. Her justerer vi til gå-tempo og trener hjertet helt uten å løpe. Motbakker, motstand og lekne intervaller møter deg på denne timen.

Skill Strength Circle: Den optimale styrketreningen i sirkel på våre SKILL-apparater. Effektive og atletiske øvelser som utfordrer hele kroppen og gir deg følelsen av å være gjennomtrent.

Skill Bootcamp: Den ultimate treningsøkten hvor du tar steget ut av komfortsonen. Kondisjon og styrke i samme time. Timen passer for alle som liker å utfordre seg litt ekstra på trening.

Skill Senior: Gjennomtenkt, effektiv og tilpasset trening for godt voksne. Styrke og kondisjon i ett – denne treningsøkten er komplett.


KOREOGRAFI & AEROBIC

Step & Strength: Kondisjonstrening på stepkasse i intervaller med kroppsvektstyrke. Den komplette treningsøkten for deg som vil få trent hele kroppen på en time. Timen passer for deg som liker å trene i takt til musikk.

Step Shape: Kondisjonstrening på stepkasse til drivende musikk. Instruktørene varierer mellom enkel koreografi og høypulstrening. Timen passer for deg som liker å trene i takt til musikk.

Pulse Shape: Kondisjonstrening på gulv til drivende musikk. Instruktørene legger opp til leken intervalltrening hvor du får pulsen opp, trener hjertet og beveger kroppen. Timen passer for deg som liker å trene i takt til musikk.

Just Dance: Koreografi og trinn til musikk på gulv. Her varierer instruktørene mellom sang-for-sang-koreografi og god gammel dance-aerobic. Vår beste dansetime!